Zawieszenie pneumatyczne

0
185
Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne pozwala na takie same parametry tłumienia wstrząsów, niezależnie od obciążenia samochodu. Wykorzystywaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Głównym elementem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor w211, który wtłacza sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane przez wystąpienie nierówności. Sprężarka musi tłoczyć jedynie suche powietrze w odpowiednim momencie, co powoduje konieczność współpracy licznych elementów.

Plusy zawieszenia pneumatycznego

Poduszka amortyzująca, określana także jako miech, tłumi odczuwanie jakichkolwiek wybojów w czasie jazdy, co przekłada się na nieporównywalnie duży komfort. Profesjonalny kompresor w220 działa prawidłowo bez względu na ciężar samochodu i jego obciążenie. Sprężarka doskonale sprawdza się więc w dużych samochodach typu SUV oraz w limuzynach osobowych.

Kontrola zawieszenia pneumatycznego

Odpowiadający za tłumienie wybojów miech powinien ściśle współpracować z pozostałymi komponentami takimi jak pompa zawieszenia. Złożona budowa układu zawieszenia pneumatycznego, a także znacząca ilość delikatnej elektroniki sprawia, że właściciel posiadającego ten system pojazdu powinien regularnie sprawdzać jego techniczny stan. Sprężarka to urządzenie, którego żywotność określana jest na ok. 200 tysięcy km.

Regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Niewłaściwie pracujący miech w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na uszkodzenie systemu. Naprawa lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia lub kompresor w219 może być kosztowna. Samo zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak najczęściej w samochodach należących do klasy premium, których posiadacze muszą liczyć się z wyższymi kosztami związanymi z eksploatacją. Na szczęście regularnie przeprowadzane kontrole techniczne pozwolą wcześnie wykryć usterkę, zanim cały system zawieszenia pneumatycznego zostanie uszkodzony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj